Sveiki, informatikos olimpiados dalyviai!Kovo 22-25 d. jūs susitiksite olimpiados finaliniame etape Mažeikiuose ir dvi dienas varžysitės spręsdami algoritminius uždavinius. Tokių uždavinių sprendimas lavina loginį mąstymą, algoritmavimo įgūdžius, stiprina matematikos žinias. Tačiau informatika yra labai plati sritis, apimanti daug daugiau nei algoritmavimas. Šiemet norime jus pakviesti jus diskusijai keliomis kitomis informatikos temomis. Skelbiame informatikos olimpiados esė konkursą. Konkurso tikslas yra vienintelis – skatinti jūsų domėjimąsi informatika ir pasidalinti žiniomis. Parašykite 800-1200 žodžių esė viena iš žemiau pateiktų temų ir atsiųskite ją mums iki Kovo 21 dienos:
Žemiau pateikiame visą informaciją apie konkurso taisykles, temas, naudingas nuorodas ir, žinoma, prizus. :-) |
Kas yra esė?
Esė yra rašinys, straipsnis, kuriame autorius filosofuoja pasirinkta tema. Esė būdingas subjektyvus vertinimas, laisvas stilius ir kompozicija. Sakoma, kad esė yra savo brangiausių minčių išsakymas. Pats žodis kilęs iš prancūzų kalbos žodžios essai – „bandymas“.
(Iš Vikipedijos.)
Taisyklės
- Pasirinkite vieną iš žemiau pateiktų temų. Siųsdami savo darbą, nepamirškite parašyti, kurią temą pasirinkote.
- Vienas mokinys gali pateikti vieną esė.
- Kiekvienai pateikiamai temai olimpiados finale bus skelbiamas ir apdovanojamas nugalėtojas, išskyrus tą atvejį, kai konkrečiai temai nebus pateikta esė, arba organizatorių vertinimu nei vieno iš pateiktų esė kokybė neatitiks minimalių kokybės kriterijų.
- Paskutinė diena, kurią galima pateikti esė yra kovo 21 d. Vėliau pateiktos esė nebus vertinamos ir į prizus nepretenduos.
- Esė prašome pateikti elektroniu formatu (pageidautina — tekstiniu failu arba PDF). Siųskite savo darbą el. laišką adresu informatikos.olimpiada@gmail.com. Dienos bėgyje mes patvirtinsime, kad jūsų laišką gavome.
- Ribojimas esė dydžiui — nuo 800 iki 1200 žodžių. Į šį skaičių neįeina bibliografija ir papildomi šaltiniai, jeigu tokius pateiksite.
- Prie temos pateikti klausimai yra orientyras, tačiau į juos atsakyti nebūtina — tikimės Jūsų asmeninio požiūrio ir idėjų. Esė — tai ne referatas; norime perskaityti, kaip galvojate Jūs patys, kaip interpretuojate informaciją ir vystote mintis, kaip jas argumentuojate.
- Darbai turi būti parašyti gramatiškai taisyklinga, rišlia lietuvių kalba.
- Norėdami įvertinti, kurią dalį ese sudaro Jūsų pačių mintys, o kurią parengėte remdamiesi kitų autorių mintimis, prašome pateikti nuorodas į šaltinius (interneto puslapius, knygas, audio ar video įrašus), kuriais naudojotės rašydami ese.
- Gavus autorių sutikimą, geriausi darbai bus publikuojami informatikos olimpiadų svetainėje.
- Esė turi būti parašyta taip, kad įtikintų vertintojus. Mes žinome, kad jūs esate protingi, ir ateitis priklauso jums. Savo esė parodykite, kad ir jūs tai žinote!
Pagrindinis prizas
Geriausiai įvertinto esė autorius bus apdovanotas LEGO MINDSTORMS: 8547 NXT 2.0 robotų konstravimo rinkiniu. Olimpiados metu su Robotu mokinius ir mokytojus supažindins Robotikos mokyklos dėstytojai.
Ką galima sukonstruoti naudojant LEGO Mindstorms? Prieš duodami valią savo fantazijai, pasižiūrėkite šiuos robotus:
Prizai
Geriausių esė autoriai bus apdovanoti pasaulinį pripažinimą pelniusiomis knygomis.
Programming Collective Intelligence yra praktiškas įvadas į mašininį mokymąsi (angl.machine learning). Pateikiami pavyzdžiai yra lengvai suprantami, tačiau paprastomis priemonėmis pasiekiami rezultatai nustebins. Išmoksite, kaip galima suprogramuoti gudrias paieškos sistemas, rekomenduoti turinį interneto naudotojams ir daug kitų šaunių dalykų.
Code Complete yra programavimo biblija. Apžvelgiami praktiniai programavimo aspektai, nuo projektavimo iki įrankių, nuo stiliaus vientisumo iki bendravimo komandoje. Perskaitę šią knygą, tapsite geresniu programuotoju ir pamatysite tai, apie ką anksčiau nesusimąstydavote.
The New Turing Omnibus yra plati su kompiuteriais susijusių temų apžvalga. 66 knygos skyriai supažindins su svarbiausiomis temomis, gvildenamomis tiek kompiuterių mokslo teoretikų, tiek ir praktikų.
Computer Networks yra universitetinio lygio klasika. Skaitydami knygą sužinosite, kaip veikia fizinis tinklo lygis, perdavimo įranga ir tinklo programos. Detaliai nagrinėjamos technologijos, su kuriais susiduriame kasdien: el. paštas, DNS (interneto vardų sistema), žiniatinklis, video konferencijos.
Temos
Rinkdamiesi temą susipažinkite su pateiktais šaltiniais – galbūt jie sužadins Jūsų apetitą.
1. Interneto iššūkiai ateinančiams dešimt metų
Šiais laikais neįsivaizduojame savo gyvenimo be interneto. Ar sekate, kokia linkme plėtojasi internetas? Kaip plačiai paplitęs IPv6 ir kaip tam pasiruošusi Lietuva? Kam internetą naudosime ateityje ir ar tai darys įtaką jo interneto raidai? Ar galima netolimoje ateityje tikėtis žiūrėti krepšinio transliacijas HD formatu internetu? Ar internetas turėtų būti labiau kontroliuojamas ar atvirkščiai, laisvas? Kaip ateityje išvengsime DoS atakų?
Rekomenduojame perskaityti:
- IGF 2010
Pasaulinis interneto valdymo forumas, vykęs 2010 Vilniuje. - Straipniai iš NDSS 2011 konferencijos
Įvairios su interneto ir tinklų saugumu susijusios konferecijos, pvz. NDSS.
2. Kas yra šaunus kodas?
Skaitydami tiek savo, tiek kitų žmonių parašytą kodą turėjote pastebėti, kad ne visuomet jis vienodai lengvai suprantamas ir keičiamas. Kas, jūsų nuomone, yra šaunus kodas? Kokius kriterijus jam keltumėte? Kaip išmokti rašyti geresnį kodą? Pasiremkite asmenine patirtimi ir pavyzdžiais.
Rekomenduojame perskaityti:
- The Duct Tape Programmer
Joel Spolsky blogo įrašas apie sveiką pragmatiškumą programavime. - The Rise of “Worse is Better”
Kas geriau, ar tobulos sistemos, ar pakankamai geros sistemos? Kurias paprasčiau ir realistiškiau pagaminti? Į šiuos klausimus atsakoma bei iškylantys kompromisai pateikiami Richard Gabriel esė. - Interview with Donald Knuth
Legendinis The Art of Computer Programming bei TeX autorius Donald Knuth pateikia savo mintis apie literate programming ir pernaudojamą kodą. - How to Write Maintainable Code
BitTorrent autorius Bram Cohen pateikia savo idėjas, kaip rašyti kodą, kurį vėliau lengva prižiūrėti ir keisti. - Naudingi raktiniai žodžiai paieškai: code reuse, maintainable code, refactoring, best programming practices.
3. Mano karjera informacinėse technologijose
Žadi tapti programuotoju? Ar sieksi kuo geresnio išsilavinimo kompiuterių moksle? O gal verčiau tuoj pat imtis darbų ir įgyti tikros patirties? Ar geriau žinoti viską apie kažką ar kažką apie viską, t.y. būti generalistu ar specialistu? Kaip manai, ką turėtum daryti, kad ateityje taptum programuotoju, dėl kurio varžosi darbdaviai?
Rekomenduojame perskaityti:
- Advice for Computer Science College Students ir kiti Joel Spolsky blogo įrašai (rekomenduojame pradėti nuo „New developer“ skilties).
- The Rise of Developeronomics
Straipsnis iš Forbes žurnalo pateikia nuomonę, kad šiuo metu kaip niekada gerai būti programuotoju, tačiau dauguma programuotojų neišnaudoja jiems atsiveriančių galimybių. - How to be a Programmer
4. Aukštųjų techonologijų vieta mano Lietuvos vizijoje
Lietuva neturi nei naftos telkinių, nei deimantų kasyklų. Pagrindinis mūsų turtas — žmonės ir tai, ką jie sukuria. Kokią vietą, jūsų manymu, Lietuvoje galėtų ir turėtų užimti aukštosios technologijos, tame tarpe ir IT? Kokią naudą tai suteiktų Lietuvos žmonėms? Kaip pasiekti Jūsų įsivaizduojamą pasiūlymą? Koks galėtų būti švietimo vaidmuo? Ar yra šalių ir žmonių, iš kurių galėtume pasimokyti?
Rekomenduojame perskaityti:
- Innovation Lessons in “Start-Up Nation”‘
Knygos „Start-Up Nation“, nagrinėjančios aukštųjų technologijų industrijos susikūrimo ir augimo Izraelyje istoriją, apžvalga. - How to Be Silicon Valley
Paul Graham (eseistas, programuotojas, investuotojas) apžvelgia Silicio slėnio ypatybės ir kelia klausimą, ar įmanoma slėnį iš naujo sukurti kitoje pasaulio vietoje. - Why to Move to a Startup Hub
Paul Graham svarsto, kodėl jaunoms technologijų įmonėms (startups) vertinga koncentruotis geografiškai. - The Rise of Developeronomics
Straipsnis iš Forbes žurnalo pateikia nuomonę, kad šiuo metu kaip niekada gerai būti programuotoju, tačiau dauguma programuotojų neišnaudoja jiems atsiveriančių galimybių. - Domas Mituzas: reikia eiti į kuo atviresnes aplinkas ir būti kuo aktyvesniam
Interviu su Domu Mituzu, Facebook inžinieriumi ir vienu iš Wikipedia techninės komandos narių. - Apie Silicio slėnį
Domo požiūris „iš vidaus“ į Silicio slėnį, pagrįstas asmenine istorija, kas ten kitaip, ir kodėl jis yra toks, koks yra. - Verslo auginimas Lietuvoje ir JAV
Ilja Laurs paskaita Verslo žinių organizuotame renginyje apie verslo kūrimo ir auginimo skirtumus Lietuvoje (Europoje) ir JAV.
Kas vertins jūsų esė?
Vilius Visockas yra buvęs LMIO dalyvis ir prizininkas. Šiuo metu studijuoja kompiuterių tinklus ir jų saugumą Trondheimo Technologijos universitete Norvegijoje, bei atlieka magistro darbą kompanijoje „Spotify”. Mano, kad ši iniciatyva padės atrasti naujas įdomias temas, bei padės ugdyti savitą požiūrį į technologijas turinčius jaunuolius. |
Linas Petrauskas yra buvęs olimpiadininkas, LMIO vertinimo komisijos narys ir Šeštadieninės informatikos olimpiadininkų mokyklos mokytojas. Linas mėgsta kavą su cukrum. Šiuo metu dirba Google, Paryžiuje. |
Adomas Paltanavičius yra ilgiausios LMIO istorijoje apeliacijos autorius. Išbandęs save Lietuviškose IT įmonėse, šiuo metu dirba programinės įrangos inžinieriumi Google kompanijos Londono biure. |
||
Daumilas Ardickas yra ilgametis LMIO uždavinių autorius. Šiuo metu Daumilas studijuoja matematiką Kembridžo universitete. |
Sėkmės! Laukiame Jūsų darbų iki kovo 21 d. (imtinai).
Komentarai
Komentarų nėra